sobota, 26 września 2015

Autumnlicious Book TAG





















Już od paru dni mamy jesień, a ja mam dla Was nowy post. Tym razem będzie to Tag wymyślone przeze mnie. Szukałam czegoś w internecie na innych blogach, ale niestety nie udało mi się znaleźć tego czego szukałam, więc postanowiłam zrobić coś własnego i oto wyniki mojej pracy. Zapraszam do czytania!!! 
 
1. Książka z jesiennym klimatem w tle.
Ostatnio przeczytałam ostatnią część Wodospadów Cienia czyli Wybraną o zmroku. I może pora roku nie odgrywa tu znaczącej roli, to jednak daje się zauważyć. Kończą się wakacje, a Kylie wraz z innymi uczniami chodzi do nowo założonej szkoły w obozie. Więcej o książce powiem w recenzji, która już niedługo pojawi się na blogu!!!     
2. Za oknem pada deszcz, a Ty czujesz się smutno, która książka będzie najlepsza na poprawę humoru?
Uwielbiam książki motywujące, ponieważ zawsze kiedy mamy gorszy dzień lub potrzebujemy wsparcia wystarczy sięgnąć po książkę tego gatunku, przeczytać dowolnie wybrany fragment i od razu jakby podnosimy się na duchu Jedną z moich ulubionych książek jest Bądź swoją siłą. Demi w swojej książce przekazuje wsparcie i siłę, dlatego kiedy potrzebuję jakiś pozytywnych słów, to wiem że ta książka mi je da.

3. Kupujesz nową kurtkę i inne potrzebne rzeczy na jesień, a jakie nowe trzy książki znajdą się na Twojej półce?
Niedługa planuje zrobić małe zakupy książkowe i na liście znajdą się między innymi:
  • Harry Potter i Kamień Filozoficzny (wydanie ilustrowane) premiera 6 października 2015
  • Endgame. Klucz Niebios premiera 21 października 2015
  • Papierowe miasta
4. Rano idąc do szkoły/pracy myślisz sobie jak fajnie byłoby zostać w łóżku, która książka sprawi że oderwiesz się od szarej rzeczywistości?
To chyba oczywista oczywistość że Harry Potter. No bo kto podczas czytania książek wspaniałej J. K. Rowling nie przenosi się w cudowny świat magii. No idealna forma na to aby na chwilę przenieść się w inny zaczarowany świat i zapomnieć o rzeczywistości.

5. Dzień staje się krótszy, a noc dłuższa, która książka będzie najlepsza na długie jesienne wieczory?
 Według mnie Złodziejka książek. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale stoi na mojej półce już dostatecznie długo, że wypadało by ją wreszcie po nią sięgnąć, a z racji tego że jest dość długa to będzie odpowiednia na długie wieczory. 
 
6. Zostajesz u koleżanki na noc i będziecie oglądać filmy. Adaptacja filmowa, której książki będzie najlepsza na taki seans?
W sumie to mam nawet zaplanowany taki wieczór i definitywnie na liście filmów znajdą się Igrzyska Śmierci, bo to film obowiązkowy, po pierwsze dla każdego fana tej serii, a po drugie należy odświeżyć sobie pamięć przed zbliżającą się premierą ostatniej części serii.
Recenzję znajdziecie tutaj

7. Liście spadają z drzew i robi się chłodno, która książka przechowa dla ciebie letnie promyki słońca i ogrzeje Cię w te ponure dni?
Najlepszą książką na chłodne i deszczowe dni jesieni będzie Czerwona Piramida. Wspaniałe przygody Saide i Cartera, a także gorący klimat Egiptu z pewnością sprawi że każdemu zrobi się cieplej podczas czytania tej pozycji.  
Recenzję znajdziecie tutaj 

8. Po lecie pozostają tylko dobre wspomnienia i z utęsknieniem czekasz na następne lato. Która książka będzie Twoją kartką z wakacji?
Zdecydowanie najbardziej wspominam Dar Julii. Z tą książką wiąże się tyle uczuć i emocji, dlatego to chyba nie tylko moja najlepsza książka z wakacji, ale także jedna z najlepszych jakie czytałam!!!   
Recenzję znajdziecie tutaj

9. W lesie pojawiają się grzyby i wybierasz się na grzybobranie. Która książka zabierze Cię na poszukiwanie przygód?
Jednym z autorów, który stworzył książkę o niesamowitych przygodach pewnego niziołka jest J.R.R. Tolkien, a książka o której mowa to Hobbit. Czyli tam i z powrotem. Moim zdaniem to jedna z najlepszych książek przygodowych i jeżeli chcemy wyruszyć w porywającą podróż w nieznane to zdecydowanie ta pozycja będzie najlepszym wyborem.
 
 10. Czy jesień to Twoja ulubiona pora roku, czyli kogo tagujesz do zrobienia tego Tag-u?
Jesień zdecydowanie nie jest moją ulubioną porą roku, a co do tego kogo taguje to może Roberta z bloga ~Czytanie moim tlenem~ oraz Karolinę z bloga Czytać to żyć podwójnie. Oczywiście jeżeli Wy będziecie mieli ochotę zrobić ten TAG to z miłą chęcią poczytam Wasze odpowiedzi. Piszcie w komentarzach poniżej czy podobał Wam się ten post i co o nim myślicie. Pozdrawiam 

Kinga      

2 komentarze:

  1. Dziękuję bardzo za otagowanie! :D Postaram się w najbliższym czasie zrobić ten tag u siebie. Również bardzo chciałabym mieć nowe wydanie Harrego Pottera, ale niestety raczej go nie kupię. No chyba że w dalekiej przyszłości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak tylko się dowiedziałam że powstaje ilustrowane wydanie Harrey'ego Potter'a to byłam przeszczęśliwa i powiedziałam sobie że muszę je mieć :D

      Usuń